En lederartikkel om hetebølge

Etter verdens lengste vinter uten lys i enden av tunnelen, ser vi endelig åpningen i andre enden. Sommeren er her, og det føles alltid like godt!

Illustrasjon: Andrea K. L. Lauritzen

Da en av skribentene våre foreslo temaet «hetebølge» tidligere i vår, var det en selvfølge at den måtte komme nettopp nå. For oss representerte ordet en vid bredde av temaer, men mest av alt ønsket vi å gjøre utgaven leken, lett og sexy (ja, jeg vet at ordet «sexy» er ekstremt år 2002, men det føles ekkelt riktig å bruke).

For meg handler sommeren om de gode, nære relasjonene. Bading, møtes på Sørenga, gjøre ting som vi prater varmt, drømmende og fjernt om på vinteren. Kjenne at asfalten faktisk er varm, selv på kvelden (det skjer faktisk ikke så ofte). Med det sagt var det viktig for oss at denne utgaven skulle føles digg, sexy, og gi en smakebit av alt som er varmt. Hva er steaming hot og hva er virkelig not i gryta av medier og kommunikasjon?

Les om den store digitale klimaforandringen vi står overfor, nemlig Meta-motbevegelsen, i Emmas kommentar. Eller om Hannas bønn til erotiske filmer som ikke leverer det de lover. Jeg sier som Hanna: “Turn Me On, Goddamnit”! Skribent Kadriia tilbyr en Hetebølge-liste med essensielle sanger du bør høre på i sommer. Jeg kan si at jeg allerede har puttet nummer seks (Tommy Richman - MILLION DOLLAR BABY) i den nøye planlagte sommerlisten min på Spotify. Takk, Kadriia! Vi titter også innom jobbmarkedet, da mange nye medievitere nå er ferdige på studiet og skal inn i voksenlivet. Andrea gir oss gode tips, triks og erfaringer hun selv har lært i løpet av årene. Sist, men ikke minst, gir Ingvild oss en måling av tempen på mediebruken vår - noe som alltid er lurt å vite noe om i dagens samfunn.

Jeg håper du som leser føler deg varm (pun intended) etter dette!