Et intervju med ChatGPT, og alt det bisarre rundt kunstig kunst, ti uventede referanser i Beyonces nye album, intervjuer om folks musikkorakel på Spotify og tanker rundt den klin gærne filmen Triangle of Sadness kan du nå lese i vår rykende ferske utgave.
Les merTilstedeværelsen av kunstig intelligens og KI-kunst i mediebildet impliserer en inngripende endring i hva som betraktes som kunst og hvordan illustrasjoner blir laget. Kreativitet og kunstnerisk teft velges bort til fordel for effektivisering og kostnadsbesparelse. Dette reiser spørsmål om KI har blitt de nye kunstnerne våre eller om det kun blir et nytt verktøy for illustratører.
Les merBeyoncé’s new album Cowboy Carter is country music – and so much more. It’s twenty-seven songs, packed together, overlapping each other, and it is filled to the brim with references to other genres, artists and times. Without going into all of the album’s nods and interpolations – here are some of my personal favourite references!
Les merI et eksklusivt intervju med ChatGPT fra OpenAI, utforsker PRESSET. temaet 'bisarr' og hvordan det manifesterer seg i medielandskapet. Vi undersøker digitale mediers påvirkning, utfordringer med desinformasjon og AI's rolle i formidlingen av bisarre fenomener.
Les merGlem orakelet i Delfi - Spotify’s Musikkorakel har svaret på hva du bør spise til lunsj, og litt av hvert om livet på andre planeter. Eller, har det egentlig det?
Les merRuben Östlund har skapt seg et ry som eksistensiell og moralsk undersøkende provokatør i filmens verden. I Triangle of Sadness blir menneskets valg og posisjon i verden satt på spissen og snudd på hodet med uventede twister. Slutten skulle ikke være annerledes, der en sitter igjen i forvirret tilstand (og kanskje noe snurt). Det gjorde i alle fall jeg.
Les mer