NY UKE, NY BINGE - #38

A-listet - Steffen Tomt

Høsten har virkelig kommet for fult, bladene spriker med alle mulige farger, og mørketiden nærmer seg - her er ukens miksa blanding med anbefalinger! Sett deg til rette, og nyt helgen!

Opphavsrett: New Line Cinema / Foto: IMDb

“It: Chapter II” (NF Kino / ODEON Kino)

Alles favoritt klovn er tilbake, og mer skremmende enn noensinne. “It: Chapter II” er i likhet med sin forløper, basert på de fantastiske litterære kreftene til Stephen King.

I en sterk motsetning til sin forløper, er “It: Chapter II” om enda mer grusom, grafisk, og blodig - filmen vil stjele hele 3 timer av livet ditt, om ikke Pennywise klarer å stjele deg for alltid.

Filmen henter igjen opp handling fra forrige, men flere tiår senere. De barna vi ble kjent med i “It” har alle blitt voksne og vender tilbake til hjembyen Derry for ende Pennywise sitt klovneri, en gang for alle. Anbefales på det sterkest!

Opphavsrett: Netflix / Foto: IMDb

“Disenchantment - Season 2” (Netflix)

Tegneserie legenden Matt Groening har gjort det nok en gang, og den komiske fantasiserien “Disenchantment” vender tilbake med sin andre sesong. Groening står bak giganter som “The Simpsons” og flere, men skuffer på ingen måter med denne, litt annerledes stilen enn hva han vanligvis arbeider med.

Historien tar opp der den sluttet i første sesong, og vi følger de ville eventyrene til Prinsesses Tiabeanie, Beani, og hennes skruppelløse venner Elfo og Luci, en alv og en demon, men to idioter.
Hvis du ennå ikke har sett denne herlige og lett elskelige tegneserien, er det bare å sette seg til rette - du vil ikke bli skuffet!

Opphavsrett: Universal Pictures / Foto: IMDb

“First Man” (ViaPlay)

Året 1969 skulle bli et definerende punkt i menneskets historie, og nå, femti år senere, har øyeblikket foreviget med en ny virkelighetsnær spillefilm med ingen ringere en Ryan Gosling i romdrakten.

“First Man” er historien om romferden som skulle slynge menneskeheten inn i en ny virkelighet, og alle utfordringene Neil Armstrong og hans crew møtte på denne skremmende romreisen. En film for alle de som selv så det definerende øyeblikket på TV’n i stua, og for alle de som drømmer om at de fikk sett det - det er uansett Gosling i hovedrollen, så hvorfor ikke bruk en lørdagskveld på denne?

Opphavsrett: Netflix / Foto: IMDb

“Between Two Ferns: The Movie” (Netflix)

En film som ikke trenger en introduksjon, hvertfall ikke noe annet enn dette:

Zack Galifianakis og hans fantastiske og udugelige humor-team legger ut på en landsdekkende reise, for å intervjue verdens største filmstjerner og kjendiser.

Ingen stjerner får slippe unna, og listen med intervjuer er mer skremmende enn imponerende. Sett deg til rette, og le deg i hjel. Så enkelt.

Opphavsrett. Blumhouse Productions / Foto: IMDb

“The First Purge” (ViaPlay)

Horror-selskapt Blumhouse Productions fortsetter med suksessen, og introduserer med filmen “The First Purge” selve øyeblikket denne skremmende tradisjonen ble født, som legger grunnlaget for resten av Purge-serien.

Om ikke for filmkvaliteten, så er denne filmen ihvertfall verdt å se for underholdningens skyld (så samt du regner horror, skrekk og grøss som underholdning). En film som er mer enn perfekt for høstens mørke og kalde kvelder - bare lås døra.

Ikke glem vinduet heller.